De 10 slaaptips van GrootBedden

  • Geplaatst op
  • Door GrootBedden
De 10 slaaptips van GrootBedden

Wij vatten 10 beste tips samen om tot een goede nachtrust te komen.

  1. Kies de matras die voor u het meest comfortabel is. Als u beter ligt op een zachte matras, kies dan niet voor een harde matras omdat dat door anderen aangeraden wordt.

  2. Vermijd snacks voor het naar bed gaan

  3. Vermijd cafeïne

  4. Ga niet sporten voor het slapen gaan

  5. Probeer je avonden zo in te delen dat er een organisatie, een structuur in komt. Ga steeds op hetzelfde tijdstip naar bed

  6. Probeer je kamer zo stil en zo donker mogelijk te maken

  7. Zorg dat je het laatste uur of half uur voor je naar bed gaat geen inspannende of emotioneel inspannende dingen doet. Luister naar wat rustgevende muziek, lees wat in een mooi boek

  8. Het kan zijn dat jouw slaapbehoefte minder is dan je misschien denkt. Lig je vaak wakker in bed, probeer dan eens wat minder te slapen. Wanneer je overdag geen problemen ondervindt van het feit dat je minder tijd in bed doorbrengt, heb je de voor jou geldende slaaptijd gevonden

  9. Ontspan voor je naar bed gaat (boek lezen, korte wandeling)

  10. Mensen met slaapproblemen geraken daar op den duur zo van geobsedeerd dat precies die obsessie hen belet om in te slapen. Het sleutelwoord: laat los. Wees niet te fanatiek bezig met je slaap, forceer niets, denk er niet te veel over na en natuurlijk is een goede boxspring en een matras van groot belang.